Translate

Πέμπτη 4 Ιουνίου 2015

Τι είναι το Email Marketing - Πλεονεκτήματα & Κίνδυνοι?

Το Email Μarketing είναι μια πρακτική που χρησιμοποιούν πολλές επιχειρήσεις για την προώθηση των προϊόντων ή των υπηρεσιών τους και βασίζεται στην αποστολή  ενημερωτικών e-mail σε μία λίστα από λογαριασμούς email, με τελικό στόχο την πώληση ενός προϊόν ή μιας υπηρεσίας. Σαν πρώτο βήμα το Email Μarketing έχει σκοπό την αναγνωσιμότητα και καθιέρωση του brand μίας επιχείρησης δημιουργώντας σχέσεις εμπιστοσύνης με τους ήδη αλλά και τους δυνητικούς πελάτες της.

Δυστυχώς, όμως το Email Μarketing κρύβει και πολλές παγίδες και εάν δεν χρησιμοποιηθεί με σύνεση, μπορεί να φέρει τα αντίθετα αποτελέσματα.

Ας δούμε πρώτα τους λόγους για τους οποίους κάποιος θα έπρεπε να κάνει χρήση του Email Marketing για την επιχείρηση του.

1. Είναι αποτελεσματικό μεμικρό κόστος
Το Email Marketing σε σχέση με την αποστολή μέσω ταχυδρομείου ή με την τηλεφωνική επικοινωνία είναι κατά πολλές τάξεις μεγέθους πιο φθηνό (έξοδα επικοινωνίας, εργατοώρες κ.λπ.) και σίγουρα πιο αποτελεσματικό βάσει των αριθμό των ατόμων που μπορεί κάποιος να έρθει σε επαφή. Η αποτελεσματικότητα του αυξάνει όσο η λίστα των επαφών σας είναι στοχευμένη και το περιεχόμενο των email σας σχετικό και ενδιαφέρον για τους παραλήπτες.

2. Είναι γρήγορο & εύκολο
Η αποστολή email μέσω μίας πλατφόρμας Email Marketing μπορεί να γίνει πολύ γρήγορα και εύκολα. H πλατφόρμα του Biz-Promotion διαθέτει έτοιμα template που μπορείτε να χρησιμοποιήσετε και να τα προσαρμόσετε στις δικές σας ανάγκες ή και να προσθέσετε κάποιο δικό σας έτοιμο template. Σκεφτείτε ότι μπορείτε να επικοινωνήσετε με χιλιάδες άτομα μέσα σε μερικά λεπτά!

3. Είναι προσωποποιημένο & στοχευμένο
Όσα περισσότερα δεδομένα συγκεντρώνετε για τις επαφές σας τόσο πιο εύκολο είναι να προσωποποιήσετε τα email σας και να τα κάνετε πιο στοχευμένα. Μπορείτε π.χ. να προσθέσετε το όνομα του παραλήπτη σε κάθε email σας κάνοντας τα πιο άμεσα. Επίσης, μπορείτε να απομονώσετε από τη λίστα σας επαφές με συγκεκριμένα κριτήρια. Για παράδειγμα μία προσφορά που αφορά μόνο την πόλη της Αθήνας δεν έχει νόημα να σταλεί και σε άτομα που κατοικούν εκτός Αθήνας.

3. Παρέχει Στατιστικά
Με το Email Marketing μπορείτε να παρακολουθείτε την πορεία μίας campaign σε live χρόνο. Μπορείτε, για παράδειγμα, να παρακολουθείτε πόσοι παραλήπτες σας άνοιξαν τα  email τους, ποια link πατήθηκαν, ποιοι παραλήπτες δεν θέλουν να παραλαμβάνουν πλέον τα email σας κ.λπ. Με αυτό τον τρόπο μπορείτε να εκτιμάτε τα αποτελέσματα μίας campaign και να βελτιώνετε μία μελλοντική.

4. Δίνει άμεσα αποτελέσματα
Ενώ άλλες τακτικές marketing απαιτούν χρόνο, ακόμα και μήνες, για να παρουσιάσουν αποτελέσματα, το Email Marketing είναι άμεσο. Τα email στέλλονται άμεσα στη λίστα σας και δεν χρειάζεται να περάσουν μέρες ή βδομάδες για να προσεγγίσετε τους παραλήπτες σας ή πόσο μάλιστα να περιμένετε να προσεγγίσουν αυτοί το site σας μέσα από μηχανές αναζήτησης, διαφημιστικά banner, blogs ή social networks.

5. Αυτοματοποιεί τις Campaign σας
Σε αντίθεση με το ταχυδρομείο ή άλλες μορφές marketing, το Email Marketing μπορεί να αυτοματοποιηθεί, σχεδιάζοντας και οργανώνοντας τις campaign σας από βδομάδες ή μήνες νωρίτερα. Αυτό σημαίνει ότι μπορείτε να ετοιμάσετε την αποστολή των email σας και να προγραμματίσετε αποστολές σε μελλοντικούς χρόνους. Αυτό μπορεί να είναι ιδιαίτερα χρήσιμο σε περιπτώσεις π.χ. που αφορούν εποχιακές προσφορές ή event που έχετε σχεδιάσει σε ένα ετήσιο πλάνο προώθησης της επιχείρησης σας.

6. Μπορεί να αυξήσει τις πωλήσεις σας
Με τη σωστή χρήση μπορεί το Email Marketing να αυξήσει τις πωλήσεις σας, που είναι και ο τελικός στόχος σας. Είτε χτίζοντας σταδιακά το brand της επιχείρηση σας, είτε με άμεση πώληση προϊόντων.

Θα μπορούσατε για παράδειγμα να στείλετε ένα email με ειδικές προσφορές ή κουπόνια αποκλειστικά στους εγγραμμένους συνδρομητές σας. Αυτό θα μπορούσε να αποτελέσει και ένα καλό κίνητρο για νέες εγγραφές από το site σας στην υπηρεσία των ενημερωτικών email σας, κάτι το οποίο θα μπορούσατε να το αναρτήσετε και στο site σας.


Ποιοι είναι όμως οι κίνδυνοι της χρήσης του Email Μarketing?


1. Να χαρακτηριστείτε ως spammer
Ένας από τους μεγαλύτερους κινδύνους και από τα συνήθη λάθη που κάνουν όσοι ασχολούνται κυρίως πρώτη φορά με το Email Marketing αφορά τη λίστα παραληπτών. Για να χτίσεις μία σωστή λίστα χρειάζεται υπομονή  και συνήθως αυτοί που κάνουν χρήση του Email Marketing θέλουν άμεσα και εύκολα να βρουν μία μεγάλη λίστα παραληπτών θεωρώντας ότι έτσι θα έχουν και άμεσα αποτελέσματα. Ως αποτέλεσμα οδηγούνται σε λανθασμένους τρόπους συγκέντρωσης email (π.χ. αγορά ή ενοικίαση) αδιαφορώντας για το εάν οι κάτοχοι αυτών των email θέλουν όντως να γίνουν παραλήπτες των email σας. Κάποιος όμως που δεν θέλει να λαμβάνει το ενημερωτικό email σας μπορεί να μην χρησιμοποιήσει το link διαγραφής από τη λίστα, αλλά απλά να το χαρακτηρίσει ως spam. Εάν αυτό γίνει από πολλούς παραλήπτες μπορεί να καταλήξετε να χαρακτηριστείτε από τους ISPs (Internet Service Providers) ως spammer, με όλα τα αρνητικά που έχει αυτό. Ακόμα και η αγνόηση ενός email, η διαγραφή του π.χ. πριν καν διαβαστεί μπορεί να οδηγήσει σε αυτό το αποτέλεσμα.

2. Να «κάψετε» τη λίστα σας
Ένας από τους πιο δημοφιλής λόγους για να διαγραφτεί κάποιος από μία υπηρεσία αποστολής ενημερωτικών email, είναι η πολύ συχνή αποστολή email. Κάποιος που έχει γραφτεί στη λίστα σας, ενδεχομένως να έχει γραφτεί και στις λίστες άλλων επιχειρήσεων. Φανταστείτε λοιπόν κάθε μία από αυτές τις επιχειρήσεις να στέλνει από 3 ή 5 email την εβδομάδα σε έναν λογαριασμό email. Ο λογαριασμός αυτός δέχεται βομβαρδισμό από ενημερωτικά email και ενώ κάποια από αυτά μπορεί να είναι ενδιαφέροντα καταλήγουν να μένουν αδιάβαστα για μέρες, να διαγράφονται χωρίς καν να διαβαστούν και τελικά να γίνονται ανεπιθύμητα. Έτσι οι παραλήπτες πολλών τέτοιων email αναγκάζονται να διαγράφονται από τη λίστα σας και η λίστα σας αντί να αυξάνεται να μειώνεται και να γίνεται όλο και πιο αδιάφορη προς τα ενημερωτικά email σας.

3. Να παραβείτε τους νόμους
Η ελληνική νομοθεσία σας επιτρέπει να στέλνετε ενημερωτικά email προς πολλούς παραλήπτες, με την προϋπόθεση να υπάρχουν εμφανώς τα πλήρη στοιχεία του αποστολέα του, καθώς και ένα link για διαγραφή από τη λίστα σε περίπτωση που ο παραλήπτης δεν επιθυμεί να λάβει άλλα ενημερωτικά email. Το Biz-Promotion μπορεί να φροντίσει για εσάς, τα email σας να φεύγουν σύμφωνα με τους κανόνες αυτούς.


Παρ’ όλες τις παγίδες και τους κινδύνους που μπορεί να κρύβονται πίσω από το Email Marketing, τα οφέλη της χρήση του είναι πολλά και μπορεί πραγματικά να βοηθήσει μία επιχείρηση να αυξήσει την αναγνωσιμότητα της και τελικά τις πωλήσεις της, αρκεί να χρησιμοποιείτε σωστά και πάντα με σεβασμό προς τους παραλήπτες.

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου